Welke CRM software past bij jouw bedrijf?

  • event16-08-2021
  • schedule00:00
  • timer4 minuten

Ben je opzoek naar CRM software? En wil je weten wat de mogelijkheden zijn van CRM software en welke CRM software bij jouw bedrijf past? Lees dan nu deze blog.

Wat is CRM software?

CRM software staat voor Customer Relationship Management software en helpt bedrijven bij het beheren van relaties. Dit zijn bijvoorbeeld klanten, leveranciers of andere samenwerkingspartners. Het doel van CRM software is om overzicht te hebben over je hele klantenportefeuille en om inzicht te hebben wat er speelt bij een relatie.

Verschillende soorten CRM software

Er bestaan meerdere soorten CRM software en hierdoor is het soms lastig te kiezen welke geschikt is voor jouw bedrijf. Een bedrijf dat uren schrijft of projectmatig werkt verricht, heeft bijvoorbeeld andere CRM software nodig, dan een bedrijf dat vaste producten of abonnementen verkoopt. De branche waarin je werkt bepaalt uiteindelijk welke CRM software het beste bij je past.

emoji_objects

CRM software koppelen met je boekhoudsoftware

Koppel je CRM software met je boekhoudsoftware voor een efficiënt bedrijfsproces. Software koppelen houdt in dat je twee of meer software systemen met elkaar verbindt om automatisch informatie met elkaar uit te wisselen zonder dat je daarvoor wat hoeft te doen. Dit kan dus veel tijd besparen. Wij raden aan om altijd eerst de CRM software te kiezen dat bij je past en dan pas te kijken welke boekhoudsoftware hiermee koppelt. CRM software ondersteunt namelijk je primaire proces en dit proces moet leidend zijn voor je keuze. In de praktijk is dit vaak andersom en kiezen bedrijven software dat koppelt met hun bestaande boekhoudsoftware. Wil je overstappen van boekhoudsoftware? Raadpleeg dan ons artikel “Overstappen van boekhoudprogramma”.

CRM software functionaliteiten

Er zijn een aantal standaard functionaliteiten waarover elke CRM software beschikt. Dit zijn bijvoorbeeld functionaliteiten voor het beheren van al je relaties en het beheren van een dossier per relatie. Ook het offreren en factureren zijn functionaliteiten die je bijna in elke CRM software terug ziet. Hieronder lichten we een aantal belangrijke functionaliteiten uit:

Klantportaal

Met een klantportaal geef je klanten een eigen digitale klantomgeving waarin ze inloggen. In deze omgeving regelt de klant zelf een aantal zaken bijvoorbeeld het raadplegen en betalen van facturen, het wijzigen van gegevens of het sturen van een bericht.

E-mailintegratie

Met een e-mailintegratie koppel je bijvoorbeeld je eigen Gmail of Outlook account met de software. Hiermee stuur je rechtstreeks vanuit de software e-mails naar je klant.

Dossierbeheer

Met dossierbeheer onderhoud je een digitaal dossier van al je relaties. Dit dossier staat in de cloud en is daardoor altijd te raadplegen door je medewerkers.

Relatiebeheer via een mobiele app

Mocht je veel onderweg zijn dan is het handig om alle relevante gegevens van je bedrijf dicht bij je te hebben. Met relatiebeheer via een mobiele app zijn de klantgegevens altijd bereikbaar.

Check onze filterpagina voor nog meer functionaliteiten van CRM software.

CRM software met projectmanagement functionaliteiten

Schrijven jouw medewerkers uren voor het verrichten van werkzaamheden en factureer je deze uren aan de klant? Dan heb je CRM software nodig met projectmanagement functionaliteiten. Met projectmanagement functionaliteiten houd je namelijk bij hoeveel tijd medewerkers in een project hebben gestoken.

Let op: Het verschil tussen CRM software en projectmanagement software is vaak heel klein. Projecten worden namelijk altijd gefactureerd aan een klant en hierdoor zijn CRM functionaliteiten onmisbaar voor projectmanagement software.

Hieronder een praktijkvoorbeeld waarin naar voren komt hoe CRM software gecombineerd kan worden met een projectmanagement module. 

emoji_objects

Praktijkvoorbeeld CRM software met projectmanagement: Beheer en deel de volledige planning, taken en het budget met behulp van Efficy CRM-software

Onze planning verandert voortdurend. Daarom is het een uitdaging om de projectplanning te beheren. Daar hebben wij een oplossing voor! Efficy heeft een zeer gebruiksvriendelijke projectmanagement module geïntegreerd in haar CRM-software waardoor je in staat bent iedere stap binnen een project op te volgen.

Maar wat biedt deze CRM-software? Met de projectmanagement module is het mogelijk projecten en bijhorende taken te plannen en te delen met iedereen, zelfs met externe stakeholders. Dankzij de Kanban module, is het mogelijk om met een eenvoudige sleepbeweging taken van de ene naar de andere fase te slepen en toe te wijzen aan de verantwoordelijke teamleden. Zo heeft iedereen altijd dezelfde actuele stand van het project.

Dankzij de projectmanagement module is het ook makkelijk om de tijdsregistratie van elk teamlid bij te houden. Dit resulteert in een heldere opvolging tussen geplande en werkelijke kosten.

Wil je ook een CRM-software dat projectmanagement, planning en budget in één tool omvat? Ontdek dan alle CRM-oplossingen op de website.

CRM software met leadmanagement en sales functionaliteiten

Verkoop je producten of abonnementen en is het internet een belangrijke pijler voor je bedrijf? dan heb je CRM software nodig met leads en sales functionaliteiten. Software met deze functionaliteiten is erop gericht om het leadmanagement proces te optimaliseren en om conversies te verhogen.

CRM software selecteren met SoftwareWatcher

Om precies te weten welke CRM software bij jouw past verwijzen we je naar onze vergelijkingspagina van CRM software. Op deze pagina is het mogelijk om een eenvoudige keuzehulp te doorlopen, zodat je eenvoudig en snel erachter kunt komen welke CRM software bij jouw bedrijf past.