POS systemen voor de retail

Eenvoudig en onafhankelijk de beste POS systeem voor de retail vergelijken. POS staat voor Point Of Sale en dit is een computergestuurd kasregister.

Of start de beste softwareselectie tool van Nederland en zoek, vergelijk en selecteer de software die bij je bedrijf past. Klik hiervoor op de gele knop bovenaan deze pagina om de softwareselectie tool te starten.

Cyclesoftware MplusKassa SW-Retail POS Kassasystemen Onlinefact Count-IT kassasysteem
CyclesoftwareMplusKassaSW-RetailPOS KassasystemenOnlinefactCount-IT kassasysteem
Bekijk product Bekijk product Bekijk product Bekijk product Bekijk product Bekijk product link Ga naar website Demo aanvragen
Beoordeling (4.6)4.6 (2.6)2.6 (5.0)5.0
10% korting via SoftwareWatcher - kortingscode
Aantal medewerkers
1 tot 5 medewerkers check check check check check check
6 tot 10 medewerkers check check check check check check
11 tot 25 medewerkers check check check check check check
26 tot 50 medewerkers check check check check clear check
51 tot 75 medewerkers check check check check clear check
76 tot 100 medewerkers check check check check clear check
101 tot 150 medewerkers check check check check clear check
151 tot 200 medewerkers check check check check clear check
201 tot 250 medewerkers check check check check clear check
251 tot 300 medewerkers check check check check clear check
301 tot 350 medewerkers check check check check clear check
351 tot 400 medewerkers check check check check clear check
401 tot 500 medewerkers clear check check check clear check
500 of meer medewerkers clear check check check clear check
Analyse en rapportage
Kasstroomoverzicht i check check check check check check
Kostenplaats rapportages i clear check check check clear check
Kostenprognoses clear check check clear check clear
Medewerker productiviteit i clear check check check check clear
Omzet prognoses i check check check clear check check
Omzet rapportages i check check check check check check
Omzet rapportages per medewerker i check check check check check check
Omzet verdeling klantenportefeuille i clear check check check clear check
Onderhandenwerk positie i clear check clear clear clear clear
Opleidingsrapportages i clear clear clear clear clear clear
Prognose kasstroomoverzicht clear clear check clear clear check
Resultatenrekening i clear clear check clear clear clear
Balans i check clear check clear clear clear
Benchmark   i clear clear check clear clear clear
Bezettingsgraad rapportages clear clear check clear clear clear
Calamiteitenrapportage i clear clear clear clear clear clear
Doorrekenen van scenario’s   i clear clear clear clear clear clear
Drillthrough   i clear clear clear clear clear clear
Financiële ratio's i clear clear clear clear clear clear
Beveiliging
Back ups i check check check check check check
Beveiliging en toegang op IP-adres i clear check check clear clear check
Data opslag in Europa  i check check check check check check
Flexibele gebruikersrechten   i check check check check clear check
Single Sign On (SSO) i clear check check clear clear clear
Twee-factor-authenticatie i clear clear check clear clear check
Boekhouden
Invoeren van financiële boekingen i clear check check clear clear clear
Keurmerk betrouwbaarheid i clear check clear clear clear clear
Kostenplaatsen gebruiken i clear check clear clear clear check
Periodes vergrendelen i clear clear clear clear clear clear
Periodeverdeling op facturen i clear clear check clear clear clear
Rekening courant module i clear clear clear clear clear clear
RGS i clear clear clear clear clear clear
Vreemde valuta i clear check clear clear check clear
Accountancyportaal   i clear clear clear clear check clear
Activa module i clear clear clear clear clear clear
Bankafschriften inlezen   i clear clear clear clear clear clear
Betaalservice module i check clear clear clear clear clear
Boekingsvoorstellen bankafschrift i clear clear clear clear clear clear
Crediteurenbeheer   i clear clear clear check check check
Doorklikken tot aan de factuur   i clear clear check check clear check
Eindejaars checklist i clear clear clear clear clear clear
Gebroken boekjaar i clear clear clear clear check clear
Jaarrekening genereren i clear clear clear clear clear clear
Branche
Zorg i clear check check check clear check
Bouw en installatie i clear clear check clear check check
Horeca i clear check clear check check check
Retail i check check check check check check
Agro sector i clear clear check clear check clear
Automotive i clear clear clear clear check check
Petrol markt i clear clear clear clear clear check
Recreatie i clear check check check check check
Webwinkels i clear check check check check check
Budget per gebruiker per maand
€1 tot €5 clear check clear clear clear clear
€5 tot €10 clear check clear clear clear clear
€10 tot €25 clear check clear clear check clear
€25 tot €50 clear check clear clear check clear
€50 tot €75 clear check clear clear check clear
€75tot €100 clear check clear clear clear clear
€100 of meer clear check clear clear clear clear
Communicatie
Bezoekersregistratie i clear check clear clear clear clear
Communicatie via software i check check check clear clear check
Delen van nieuwsberichten check clear check clear clear check
Interne chat i check clear clear clear clear clear
Logboek i clear check check clear clear check
Online agenda i check clear clear clear clear check
Processignalen i clear clear check clear clear check
Tijdlijn i clear clear clear clear clear clear
CRM
Klanten categoriseren i clear check check clear check check
Klantportaal i clear clear check clear clear check
KvK koppeling   i clear clear clear clear check clear
Meerdere contactpersonen i clear clear check clear check check
Registreren van klantnotities i clear check check clear check check
Relatiebeheer i clear check check clear clear check
Relatiebeheer via een mobiele app i clear clear check clear clear check
Visitekaartjes scannen i clear clear clear clear clear clear
Contractbeheer klanten i clear clear check clear clear clear
Dossierbeheer   i clear clear check clear clear clear
E-mailintegratie   i clear clear check clear check check
Historie per klant i clear clear check clear check check
Debiteurenbeheer
Oninbare factuur i clear clear check clear clear clear
Beheren van debiteuren   i check check check clear clear check
Betalingsherinneringen en aanmaningen   i clear clear check check check check
Betalingsregeling i clear clear check clear clear clear
Cash forecasting   i clear clear clear clear clear clear
Debiteurendossier i clear clear check clear clear check
Debiteurnotities i clear clear check clear clear check
Dialoog op factuurniveau i clear clear clear clear clear clear
Documentbeheer
Formulieren en sjablonen i check clear check clear check clear
Opslaan van documenten i check clear check clear check clear
Implementatie kosten
€0 clear clear clear clear clear clear
€1 tot €100 clear check clear clear clear clear
€100 tot €500 clear check clear clear clear clear
€20.000 of meer clear check clear clear clear clear
€5.000 tot €20.000 clear check clear clear clear clear
€500 tot €5.000 clear check clear clear clear clear
Kassa horeca
Koppeling met bezorgdiensten i check check check check clear clear
Plattegrond beheren   i clear check clear check check check
QR bestellen i clear check clear clear clear clear
Self-Order menu   i clear check check check clear check
Splitsen van betaling   i check check check check check check
Tafels splitsen i clear check clear check check check
Waarschuwing bediening i clear check clear check clear check
Afhaal- en bezorgservice   i check check check check clear check
Kassasysteem
Beheren van een kassasysteem i check check check check check check
Logo op de kassabon   i check check check check check check
Meerdere winkels i check check check check check check
Offline doorwerken   i clear check check check check check
Verhuur van artikelen i clear check check check check check
Wisselgeld weergeven i check check check check check check
Barcode scanner gebruiken i check check check check check check
Bonnen printen i check check check check check check
Digitale kassabon i check check check check check check
Kwaliteitmanagement
Klachtregistratie i clear clear check clear clear clear
Procesbeschrijvingen   i clear clear check clear clear clear
Registreren van inspecties i clear clear clear clear clear clear
Verbetervoorstellen i clear clear clear clear clear clear
Werkinstructies   i clear clear check clear clear clear
Personeelsplanning
Inwerkschema's i clear clear clear clear clear clear
Meerdere vestigingen/afdelingen   i check clear clear check clear clear
Openstaande diensten i clear clear clear clear clear clear
Oproep meldingen i clear clear clear check clear clear
Pauzes berekenen   i clear clear clear check clear clear
Plannen op basis van budget i clear clear clear clear clear clear
Plannen op verwachte loonkosten i clear clear clear clear clear clear
Roosters maken  i clear clear clear check clear clear
Toeslagen i clear clear clear clear clear clear
Weersverwachting   i clear clear clear clear clear clear
Werktijden/diensten ruilen   i clear clear clear check clear clear
Beschikbaarheid medewerkers   i check clear clear check clear clear
Controle bezetting i clear clear clear clear clear clear
Diensten herhalen   i clear clear clear check clear clear
Pinkoppeling
SumUP i clear clear clear clear clear clear
Alvira i clear clear clear clear clear clear
Atos i clear check clear check check check
CVV i clear check clear check check check
Platform
API   i clear check check check clear check
Cloud i check check check check check check
Server i clear check check clear clear clear
Prijsmodel
Abonnement i clear check check clear check check
Eenmalig betalen i clear check clear clear clear clear
Freemium i clear clear clear clear check clear
Gratis proefaccount i clear check check clear check check
Op aanvraag i clear check clear check clear clear
Per eenheid i clear clear clear clear clear clear
Sales
Lead management i clear clear check clear clear clear
Live chat i clear clear check clear clear clear
Openstaande tegoedbonnen i clear clear check clear check check
Personalisatie i clear clear check clear clear clear
Q&A knowledge base i clear clear check clear clear clear
Sales proces verdelen in fases i clear clear check clear clear clear
Spaarprogramma’s   i clear clear check clear check check
Tegoedbonnen i clear clear check clear check check
Tracking i clear clear check clear clear clear
Analyseer conversies   i clear clear check clear clear clear
Email en marketingcampagnes maken   i clear clear check clear clear check
Software categorie
Analyse en rapportage i clear clear clear clear check clear
Bezorging i clear clear clear clear clear clear
Boekhouding i clear clear clear clear clear check
CRM i clear clear clear clear clear check
Debiteurenbeheer i clear clear clear clear clear clear
Declaratie i clear clear clear clear clear clear
Digitaal ondertekenen i clear clear clear clear check clear
Document management i clear clear clear clear check clear
EPD i clear clear clear clear clear clear
ERP i clear clear clear clear clear clear
Facturatie i clear clear clear clear check check
Factuurverwerking i clear clear clear clear check check
Fiscaal i clear clear clear clear check clear
Flexibele verloning i clear clear clear clear clear clear
Helpdesk i clear clear clear clear check check
HRM i clear clear clear clear clear clear
Integratie software i clear clear clear clear clear clear
Jaarrekening i clear clear clear clear clear clear
Kassa i check check check check check check
Kwaliteitsmanagement i clear clear clear clear clear clear
Offerte i clear clear clear clear check clear
Opleidingsmanagement clear clear clear clear clear clear
Personeelsplanning i clear clear clear clear clear clear
Procesmanagement i clear clear clear clear clear clear
Productconfiguratie i clear clear clear clear clear clear
Productieplanning i clear clear clear clear clear clear
Projectmanagement i clear clear clear clear clear clear
Recruitment i clear clear clear clear clear clear
Reservering i clear clear clear clear clear clear
Rittenregistratie i clear clear clear clear clear clear
Salarisadministratie i clear clear clear clear clear clear
Sales i clear clear clear clear clear clear
Servicemanagement i clear clear clear clear clear clear
Talentmanagement i clear clear clear clear clear clear
Urenregistratie i clear clear clear clear clear clear
Verlof en verzuim i clear clear clear clear clear clear
Voorraadbeheer i clear clear clear clear check check
Webshop i clear clear clear clear check check
Werkbonnen i clear clear clear clear check clear
Support
Chat met medewerker clear
Chatbot clear
Kennisbank
Mail/bericht via website check
Telefonische helpdesk check
Taal interface
Arabisch clear clear clear clear clear clear
Deens   clear clear clear clear clear clear
Duits   clear check clear clear check check
Engels   clear check check check check check
Fins clear clear clear clear clear clear
Frans   clear check clear clear check clear
Italiaans   clear clear clear clear clear clear
Mandarijn   clear clear clear clear clear clear
Nederlands   check check check check check check
Noors   clear clear clear clear clear clear
Pools   clear clear clear clear clear clear
Portugees   clear clear clear clear clear clear
Russisch clear clear clear clear clear clear
Spaans   clear clear clear clear clear clear
Tsjechisch clear clear clear clear clear clear
Turks   clear clear clear clear clear clear
Zweeds   clear clear clear clear clear clear
Type organisatie
MKB i check check check check check check
Grootbedrijf i check check check check check check
Multinationals i clear check clear clear clear check
Starter i check check check check check check
Stichting i check check check check check check
Vereniging i clear check check check check check
Non-profit i clear check check check check check
Urenregistratie
Inklokken i clear check clear check clear clear
Inzicht in urensaldo's i clear clear clear clear clear clear
Plus- en minuren   i clear clear clear check clear clear
Uren registreren via een mobiele app i clear clear clear check clear clear
Urenregistratie per project i clear clear clear clear check clear
Urenregistratie personeel i clear clear clear check clear clear
Accorderen van uren i clear check clear check clear clear
Activiteitstimer i clear clear clear clear clear clear
Afwezigheidregistratie i clear clear clear clear clear clear
Automatisch tijd matchen aan klant i clear clear clear clear clear clear
Automatische tijdregistratie i clear clear clear clear clear clear
Cao regels i clear clear clear clear clear clear
Externe urenvalidatie i clear clear clear clear clear clear
Voorraadbeheer
Optimale orderpick route i clear clear check clear clear clear
Orderpicklocaties   i clear clear check clear check check
Pakbonnen inlezen i check check check clear check clear
Prijslabels printen check check check check check check
Retouren i check check check check check check
Serie- en batchnummers   i check clear check check check check
Tracing i clear clear check clear check clear
Verkooporders verwerken i check check check check check check
Verschillende voorraad locaties i check check check check check check
Voorraad alert i check check check check check check
Voorraden beheren i check check check check check check
Zoeken en inkopen in leveranciers databases i check clear check clear check check
Berekening voorraadwaardering i check check check check check check
Genereren van een besteladvieslijst i check check check check check check
Genereren van een voorraadlijst i check check check check check check
Houdbaarheidsdatum i clear check clear check clear check
Webshop
Importeren productlijsten i check clear check clear clear check
Instore communicatie i clear clear check clear clear clear
Keuze uit templates   i clear clear check clear clear clear
Koppelen met social media i check clear clear clear clear check
Koppelingen met verzendpartijen i check clear check clear clear check
Multi-Store   i clear clear check clear clear check
One-page checkout   i clear clear check clear clear check
Product tags toevoegen   i clear clear check clear clear clear
Productfoto’s toevoegen   check clear check clear clear check
Responsive design   i clear clear check clear clear check
Reviews over producten   i clear clear check clear clear check
Reviews over webshop   i clear clear check clear clear clear
SSL-certificaat   i clear clear check clear clear check
Zoekfunctie   i check clear check clear clear check
Eigen design   i clear clear check clear clear check
Eigen domeinnaam en e-mailadres clear clear check clear clear check
Weergeven prijs
Hoogste prijs i Op aanvraag Op aanvraag Op aanvraag Op aanvraag Op aanvraag Op aanvraag
Laagste prijs i Op aanvraag Op aanvraag Op aanvraag Op aanvraag Op aanvraag Op aanvraag
Bekijk product Bekijk product Bekijk product Bekijk product Bekijk product Bekijk product link Ga naar website Demo aanvragen

 

Pos systemen voor de retail vergelijken met de softwareselectie

Met de gratis softwareselectie tool van SoftwareWatcher kun je eenvoudig relevante software vergelijken en selecteren voor de retail sector. De softwareselectie bestaat uit een aantal relevante vragen over alle bedrijfsprocessen en software functionaliteiten in de retail sector.

 

De 7 voordelen van een pos systeem voor de retail

Een pos systeem voor de retail helpt bedrijven met het structureren, automatiseren en digitaliseren van het betalingsproces. Hieronder staan de 7 belangrijkste voordelen van het gebruik van software:

  1. Tijd besparen: Door het optimaliseren van processen met software zorg je ervoor dat je meer kostbare tijd overhoudt.
  2. Kosten verlagen: Naast het besparen van tijd bespaar je ook op de kosten. Door het digitaliseren van processen zijn er minder handmatige handelingen nodig. Dit kan bijvoorbeeld schelen in de personeelskosten.
  3. Structuur: Alle informatie staat op de juiste plaats en iedereen weet waar deze gevonden kan worden.
  4. Online: Alles is digitaal waardoor heeft iedereen altijd en overal toegang tot belangrijke gegevens heeft. Medewerkers kunnen online en real-time met elkaar samenwerken. Dit zorgt voor een betere en snellere communicatie tussen collega’s. Bovendien kunnen de archiefkasten de deur uit.
  5. Software koppelen: Er zijn steeds meer koppelingen tussen verschillende software beschikbaar. Zo kun je steeds meer bedrijfsprocessen digitaliseren.
  6. Risicobeheer: Informatie wordt veilig opgeslagen in de cloud en er worden dagelijks automatisch back ups gemaakt. Jouw gegevens zullen dus nooit verloren gaan.
  7. Analyse en rapportage: Met software verzamel je eenvoudig en snel data waarmee waardevolle data analyses en overzichten kunnen worden gemaakt. Zo kan een betrouwbaar overzicht worden gemaakt om bijvoorbeeld aan het management te rapporteren of medewerkers inzicht in de resultaten van je bedrijf te geven. Ontdek waar knel- en verbeterpunten liggen, formuleer doelstellingen voor je bedrijf en verbeter de besluitvorming.

Pos systeem en systemen voor de retail vergelijken

 

Vraag software demonstraties aan om software nog beter met elkaar te vergelijken

Wil je nog meer weten over de software? Met SoftwareWatcher vraag je eenvoudig, vrijblijvend en kosteloos één of meerdere software demonstraties aan. Hieronder de 7 redenen waarom een software demonstratie waardevol is:

 

  1. Kom erachter wat de kwaliteit is van de software functionaliteiten
  2. Krijg een indruk van de gebruiksvriendelijkheid van de software
  3. Leer de mensen achter de software kennen
  4. Stel inhoudelijk vragen stellen over de software
  5. Krijg een juiste indicatie van de kosten van de software
  6. Ontvang een gratis stappenplan voor het implementeren van software van SoftwareWatcher
  7. Ontdek of de software bij je bedrijf past

 

Prijzen vergelijken van POS systemen voor de retail

Prijzen en verdienmodellen voor POS systemen variëren per softwareleverancier. Waar het ene bedrijf software aanbiedt voor een vast maandelijks bedrag, bieden andere bedrijven bijvoorbeeld een gratis instapmodel(freemium) aan. Ook hangen de prijzen van de software vaak af van het aantal gebruikers van de aanvrager. Het noemen van één prijs per softwarepakket geeft geen betrouwbaar beeld van de daadwerkelijke kosten en het vergelijken van prijzen kan hierdoor lastig zijn. SoftwareWatcher beschikt over filters waarmee je het prijsmodel en de prijsverhoudingen tussen softwareleveranciers kan vergelijken. Tijdens een software demonstratie krijg je van de softwareleverancier een indicatie van de prijs voor jouw bedrijf zodat je precies weet waar je aan toe bent. 

 

Implementeren van een POS systeem

De volgende stap na het kiezen van een software systeem is het implementeren van de software in je bedrijf. Het implementeren van software is een ingewikkeld traject en om hiervan een succes te maken geeft SoftwareWatcher een stappenplan weg voor het implementeren van software. Dit stappenplan bevat alle aandachtspunten vanaf de softwareselectie tot en met de software implementatie zodat je achteraf niet voor verrassingen komt te staan. Je ontvangt dit stappenplan gratis bij het aanvragen van een of meer software demonstraties.

 

Een pos systeem koppelen met bestaande software in je bedrijf

Wanneer je tevreden bent over je huidige software systemen dan wil je graag dat nieuwe software systemen hier goed mee kunnen koppelen. Een software koppeling zorgt er immers voor dat informatie tussen beide systemen automatisch wordt uitgewisseld zonder dat er handmatige handelingen nodig zijn. Met de software vergelijking van SoftwareWatcher kun je eenvoudig zien welke software met elkaar koppelt. Hiervoor hoef je alleen de integratiefilter te raadplegen op de vergelijkingspagina.

 

Start nu met zoeken, vergelijken en selecteren van pos systemen voor de retail

Ben je overtuigd van de meerwaarde van een pos systeem voor de retail? Ben je benieuwd welke software bij jouw bedrijf past? Of wil je software koppelen om je bedrijf verder te digitaliseren? Start dan de softwareselectie tool knop bovenaan deze pagina, selecteer de voor jouw bedrijf relevante pos functionaliteiten en vind de software die bij jouw bedrijf past.

Mocht je er nog niet uitkomen, neem dan contact op of bel ons, wij helpen je graag op weg met het vinden van de juiste bedrijfssoftware voor jouw bedrijf.

 

De 10 voordelen van SoftwareWatcher

  1. SoftwareWatcher is altijd gratis
  2. Ontdek hoe jouw bedrijf (verder) kan worden gedigitaliseerd
  3. Gebruik de beste softwareselectie tool van Nederland
  4. Vergelijk alle relevante software functionaliteiten
  5. Selecteer en vergelijk de software die bij jouw bedrijf past
  6. Maak gebruik van onze expertise op het gebied van software
  7. Vraag eenvoudig, kosteloos en vrijblijvend één of meerdere software demonstraties tegelijk aan
  8. Ontvang een checklist met de belangrijkste punten waar je op moet letten tijdens een software demonstratie
  9. Gebruik onze tips en tricks voor de beste softwareselectie
  10. Ontvang een stappenplan voor het succesvol implementeren van software