Wil jij eenvoudig een offerte maken? En ben je benieuwd op welke manier dit het beste kan voor jouw bedrijf? We bespreken hier een aantal verschillende mogelijkheden, zodat je precies weet welke manier voor jou het beste is. Er zijn grofweg drie manieren om digitaal een offerte te maken:
De meest toegankelijke optie om een offerte te maken is in Word, PowerPoint of Excel en dit op te slaan als PDF bestand. Met een klein beetje basiskennis is het voor de meeste mensen mogelijk om een offerte te maken in één van deze tools. Er zitten een aantal voor- en nadelen aan het maken van een offerte in Word en Excel.
Voordelen offerte maken in Word:
Nadelen offerte maken in Word:
Is een offerte maken in Word voor jou geschikt?
Een offerte maken in Word, PowerPoint of Excel is het meest geschikt voor bedrijven die weinig offertes maken of weinig geld te besteden hebben aan offerte software.
Een andere mogelijkheid is het maken van een offerte met standaard software. Veel softwaresystemen bieden namelijk mogelijkheden voor het maken van een offerte. Het is daarom aan te raden om te checken of jouw huidige bedrijfssoftware functionaliteiten bevat voor het maken van een offerte. Software dat vaak mogelijkheden hiervoor biedt, zijn boekhoudprogramma’s, ERP systemen, projectmanagement systemen, CRM systemen en facturatie systemen. De offerte wordt met behulp van de software (automatisch) verstuurd naar de klant in een PDF bestand. Hierdoor hoef je niet meer handmatig de offerte te versturen middels een aparte email. Hieronder hebben we een aantal functionaliteiten neergezet voor het maken van een offerte met standaard software.
Voordelen offerte maken met standaard software:
Nadelen offerte maken met standaard software:
Is een offerte maken met standaard software voor jou geschikt?
Een offerte maken met standaard software is het meest geschikt voor bedrijven die veel offertes versturen en hierin vaak weinig bewerkingen hoeven te doen.
De derde manier om een offerte op te stellen, is met gespecialiseerde offerte software. In tegenstelling tot de andere opties worden deze offertes niet verstuurd in een PDF bestand maar zijn deze benaderbaar via een zogenaamde magic link. Via deze magic link kom je in een beveiligde omgeving terecht waarin de offerte wordt getoond. Deze omgeving wordt geopend in de webbrowser en kan je zien als een soort website.
Met gespecialiseerde offerte software is heel veel mogelijk en naast alle functionaliteiten van standaard software biedt deze software ook nog geavanceerde offerte functionaliteiten. Om hiervan een indruk te geven staan hieronder de belangrijkste geavanceerde offerte functionaliteiten.
Voordelen offerte maken met gespecialiseerde software:
Nadelen offerte maken met gespecialiseerde software:
Is een offerte maken met gespecialiseerde software voor jou geschikt?
Offerte software is geschikt voor bedrijven die veel en uitgebreide offertes versturen en indruk willen maken op een potentiële klant.
Heb je advies nodig over de beste Offerte software? Neem dan nu contact op en wij maken een lijst met de beste software voor jouw organisatie. Wil je zelf software vergelijken? Ga dan naar onze pagina over offerte software vergelijken.
Heb je advies nodig over de beste HRM software? Neem dan nu contact op en wij maken een lijst met de beste software voor jouw organisatie.
Vrijblijvend en zonder verplichtingen